פינוי אגרנות כפייתית

עודכן לאחרונה בתאריך 20/02/2024

כך תפנו דירה של אגרן כפייתי במחיר זול

זקוקים לפינוי תכולה רבה בעקבות אגרנות כפייתית? גל הפינויים מספקת שירותי פינוי בתים משנת 2008. הגדרה למושג אגרנות כפייתית: "סוג של הפרעה נפשית, הגורמת ללוקים בה לאסוף ולאגור באופן אובססיבי חפצים ופריטים בשנים שלרוב חסרי כל שימוש או ערך ממשי"

אגרנות כפייתית בארץ ובחו"ל

אגרנות כפייתית בישראל איננה תופעה ידועה למדי. נושא האגרנות הכפייתית פחות מוכר לציבור הרחב, אך בישראל' כמו בעולם' קיימים לא מעט מקרים של אגרנים כפייתיים שמאחסנים בביתם מגוון רחב של פריטים בהם אין להם שום שימוש. בחו"ל התופעה יותר מוכרת – נעשו מספר תכניות טלוויזיה בנושא, בהן ניתן לראות בתים של אגרנים כפייתים במקומות שונים בעולם, את החפצים אותם הם אוגרים, כיצד מתמודדים עם האגרן ומפנים את תכולת ביתו ועוד.

במידה והאגרן מודע לתהליך, פינוי אגרנות כפייתית הינו תהליך אמוציונאלי מורכב ולא פשוט כלל. האגרנים מרגישים אשמה וצער במידה והם יוותרו או ייפטרו מחפצים שעשויים להיות שימושים עבורם או עבור אחרים בעתיד, ולכן התהליך יכול להימשך זמן רב.

סוגים של פינוי אגרנות כפייתית

חלק מן האגרנים נקשרים לחפצים ומפתחים ערך סנטימנטלי אליהם, חלק אחר אוגר חפצים קבועים ולא משתנים. המשותף לכולם הוא שפעולת האגירה מעניקה להם תחושת ביטחון ונחמה. ישנם מגוון סוגים של אגרנים, כאשר חלקם אוספים פריטים מהרחוב, חלקם מפחי האשפה. אגרנים אוספים מהרחוב הכל: בקבוקים, ברזל, פלסטיק וכל מה שנראה להם שיהיה ניתן להשמיש אותו בהווה או בעתיד וגם חפצים שאינם תקינים או שבורים במטרה לתקנם.

לרוב, ניתן למצוא בביתם של האגרנים ערימות של עיתונים, בקבוקים ריקים, שימורים, קופסאות קרטון, קופסאות מפלסטיק, צנצנות זכוכית וכו'.כידוע, כאשר אנו אוגרים חפצים בכמות כזו גדולה ולא שומרים על ההיגיינה, זה מזמין אלינו את "חברינו" העכברים, הג'וקים והחולדות. (מוזמנים לקרוא את הסיפור שלנו בבלוג על "שמות לחולדות" מפינוי ביתו של אגרן).

האגרנות לכשעצמה עושה נזק בריאותי, מעצם הצטברות כמויות האבק והלכלוך העצומות. כאשר "חברינו" מצטרפים, הנזק והסיכון הבריאותי הולך וגדל. לכן, כאשר ידוע לכם על אגרן כפייתי, אל תחכו בצד עד ש… !! פשוט פעלו! אם ישנם גללים של ג'וקים בבית, צואה של חולדות ועכברים וכיוצא בזאת – זה הזמן ללחוץ על האגרן על מנת לשנות את המצב.. זה לא פשוט אבל ישנן דרכים לבצע זאת ועל כך תוכלו לקרוא (במאמר הבא שלנו). במידה ואתם צריכים לבצע פינוי תכולה בעקבות אגרנות כפייתית, אל תהססו – פנו אלינו בהקדם באמצעות הטופס או בטלפון.

סיבות לאגרנות כפייתית

ישנן סיבות שונות לאגרנות כפייתית וביניהן אמונות טפלות, חרדה ופחד, סנטימנטליות, אינסטינקט הישרדותי ועוד.

  • אינסטינקט הישרדות ניתן למצוא בדרך כלל אצל אנשים שחוו מלחמות, שואה, ילדות קשה ועוני. אנשים אלו אוגרים ושומרים את החפצים לצורך הישרדות ועקב כך הבעיה הופכת לכפייתית ואובססיבית, מבלי יכולת שליטה לעצור את זה.
  • אמונות טפלות קיימות דתות רבות ושונות אשר לכולן אמונות טפלות על "מזל טוב" או " מזל רע". חלק מהאגרנים אוגרים חפצים בגלל האמונה שחפצים אלו יגנו על ביתם ועל חייהם ויתנו להם מזל טוב וכן להפך – יש החוששים שאם ייפטרו מחפץ מסוים שנמצא אצלם, יגיע אליהם המזל הרע עם השלכתו מתוך הבית החוצה.
  • סנטימנטליות כולנו במהלך חיינו מאבדים אדם אהוב, הורה, סבא וסבתא. רובנו לוקחים מעט חפצים ממה שהותירו אהובינו אחריהם, שלהם יש ערך סנטימנטלי ומהיתר נפטרים ע"י תרומה, מכירה וכו'. חלק אחר וקטן יותר, המשתייך לקבוצת האגרנים הכפייתיים, לוקחים את כל תכולת האהוב לביתם, גם אם ביתם קטן ואין מקום והכול נערם עד לתקרה. לאגרנים ישנם רגשות של ממש וחיבה לחפצים.
  • פחד וחרדה האגרן חווה או מפחד לחוות מחסור כלשהו בעתיד ולכן אוגר מפחד וחרדה שלא יהיה לו את מה שהוא יצטרך בעתיד לכן אינו זורק כלום ורק אוגר.

אז כיצד אנחנו יכולים לעזור? אנו בעלי ניסיון ומומחיות של שנים רבים בפינוי אגרנות כפייתית. אצלנו קיים כל הידע והרגישות לביצוע המורכב של פינויים מסוג זה.

איך להתחיל בביצוע תהליך פינוי אגרנות כפייתית?

כאשר מחליטים לבצע פינוי אספנות כפייתית והאגרן מודע לפינוי, מומלץ לערב אותו בנעשה על מנת להקל על התהליך. מניסיוננו, מומלץ למנוע ממנו להיות נוכח במהלך הפינוי, מהסיבה שזה מעצים את הקושי שלו לביצוע הפינוי. יש לתת לו לבחור מתוך החפצים הרבים שאגר מספר פריטים בודדים אליהם הוא קשור במיוחד ואותם ניתן לנקות או לתקן (במידה ויש צורך), ולאחר פינוי הבית להניח אותם בפינה יפה וכך לתת לו הרגשה נעימה נוחה ובטוחה.

אגרנים כפייתיים עורמים את החפצים זה על זה. לסובבים זה נראה כבלגאן וחוסר סדר, אבל עבורם זה מסודר וככה זה צריך להיות. לכן, אם נזיז פריט או שניים במקום אחר באותו הבית, האגרן עלול לחשוש לפרטיות שלו ולראות בכך חדירה למרחב שלו.

טיפים להתמודדות עם אגרנות כפייתית

אגרנות כפייתית היא סוג של הפרעה נפשית מוכרת וידועה בעולם הפסיכולוגיה. ההפרעה הטורדנית והכפייתית גורמת לאדם לאגור חפצים באופן אובססיבי. לרוב, האגרן הכפייתי אוגר חפצים ופריטים חסרי ערך ושימוש כמו עיתונים, בקבוקים, מוצרי חשמל ישנים שאינם תקינים, פסולת וכיוצא באלה. הבעיה עלולה לגרום לסבל רב לבני המשפחה הגרים במחיצת האגרן הכפייתי ולמפגע תברואתי חמור לסביבה הקרובה. ניתן לסייע לאנשים הסובלים מהבעיה באמצעות חברה המציעה שירותי פינוי אגרנות כפייתית, אך עם זאת, יש ללוות את התהליך בתמיכה נפשית לאדם כדי שלא להחמיר את הבעיה וכדי להקל את מצוקתו הנפשית.

איך להתמודד עם אדם הסובל מאגרנות כפייתית?

כדי לסייע לאדם הסובל מאגרנות כפייתית, מומלץ לפנות לשירותי הרווחה או להפנות אותו לגורם מקצועי המתמחה בטיפול בבעיה, כמו פסיכולוגים שתחום התמחותם כולל טיפול בהפרעה מעין זו. בנוסף, מומלץ לנסות לשכנע אותו להזמין יחד חברת פינוי תכולת דירה המציעה שירות יעיל ומהיר לפינוי הפסולת וכל הפריטים חסרי הערך והשימוש שהאדם אוגר. יש מקרים בהם שכנים מתלוננים לעירייה על השכן האוגר פסולת וחפצים חסרי ערך בביתו, משום שנוצר משום כך מפגע ריח ומפגע תברואתי המסכן את בריאותם. במקרים אלה אין מנוס אלא להזמין חברה מקצועית לפינוי הפריטים והפסולת מביתו של האגרן הכפייתי. במקרה כזה, חשוב להוציא את האדם מביתו ולאפשר לצוות החברה לבצע את מלאכתם ביעילות ובמהירות.

פינוי אגרנות כפייתית – מחויבות ללקוח בכל שלב

חברת גל הפינויים – חברת פינוי הבתים המובילה בישראל מעמידה את שירותיה לרשותכם. חברתנו מקפידה על הענקת השירות האדיב ביותר בכל מצב, כך גם בשעה שמדובר בפינוי ביתו של אגרן כפייתי. חברתנו מחויבת לכל לקוח, ועל כן תעשה את מירב המאמצים על מנת שלאפשר לאדם לשפר את איכות חייו בכך שתפנה מביתו את כל הפסולת והחפצים שאין בהם צורך, גם אם ליבו של האגרן הכפייתי טוען כי ישנה חשיבות רבה לנוכחותה של ערימת עיתונים מלפני עשור וחצי. חברתנו תשמח לעמוד לשירותכם ולסייע בפינוי דירתם של אגרנים כפייתיים, על מנת שיוכלו ליהנות מדירה נקייה ומטופחת.

דירת אגרנים

לאן מועברים החפצים המפונים?

חשוב לדעת כי חברה אשר יודעת להתמודד עם פינוי אגרנות כפייתית משליכה את כל הפסולת מביתו של האגרן למכולה ייעודית, ובסיום הפינוי החברה לוקחת את המכולת ומשליכה את הפסולת לאתרי אשפה מורשים, לאחר מיון מהיר של החפצים השונים, מאחר שביניהם נמצאים פריטים שניתן למחזר כמו מוצרי נייר (עיתונים, מגזינים, מעטפות וכדומה), בקבוקי פלסטיק, מוצרי זכוכית, מתכות שונות וכיוצא בזה.

אל תסחבו את כל הדירה על הגב שלכם

טיפול בדירות נטושות או  פינוי דירות של נפטרים שעברו אליכם בירושה מ דורש התעסקות רבה בכמה מישורים. במקביל לטיפול המשפטי והנפשי הנדרש, אתם צריכים להתמודד עם פינוי הדירה. כל הפינוי כולו הוא פיזי מאוד ולא מתאים לכל אדם או משפחה. הפנייה לחברת פינוי דירה מתכולתה היא פנייה מקובלת מאוד כיום ומאפשרת למשפחות רבות להתמודד עם אתגרי היום יום שלהן. צוות חברת הפינוי עושה בשבילכם את העבודה ושומר על כל החפצים שלכם שלמים. אתם יכולים להחליט היכן לאפסן את החפצים על מנת לעשות בהם שימוש לעתיד או האם להיפטר מהם ובאיזו דרך. כל החלטה אשר תקבלו, צוות החברה יכול לתת לכם מענה מתחילת התהליך ועד סופו.

אז אל תהססו וצרו עמנו קשר עוד היום באמצעות הטופס באתר

שאלות נפוצות על פינוי אגרנות כפייתית

מהו הגדרת "אגרנות כפייתית"?

אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית שגורמת לאדם לאסוף ולאגור באופן אובססיבי חפצים ופריטים בשנים שלא נעשה בהם שימוש או שהם חסרי ערך ממשי.

האם אגרנות כפייתית נפוצה בישראל?

אגרנות כפייתית בישראל איננה תופעה נפוצה, אך קיימים מקרים של אגרנים כפייתיים שמאחסנים חפצים בביתם שאין להם שימוש. בעולם, התופעה נפוצה יותר.

מהם הסוגים השונים של פינוי אגרנות כפייתית?

ישנם סוגים שונים של אגרנות כפייתית, כולם נקשרים לחפצים ומפתחים ערך סנטימנטלי. חלק מן האגרנים אוספים פריטים מהרחוב, וחלקם אוגרים אפילו מפחי האשפה.

איך מתחילים את תהליך פינוי אגרנות כפייתית?

מומלץ למנוע מהאגרן להיות נוכח במהלך הפינוי. יש לתת לו לבחור פריטים מתוך החפצים הרבים ולנקות או לתקן אותם. אחרי הפינוי, מומלץ למקם את הפריטים בפינה נעימה ולתת לאגרן הרגשה טובה ובטוחה.

מהם האתגרים במתן פינוי אגרנות כפייתית?

התהליך עשוי להיות אמוציונאלי, מורכב ואינו פשוט כלל. האגרנים מרגישים אשמה וצער בהיפקרם של חפצים שעשויים להיות רלוונטיים להם או לאחרים בעתיד, ולכן התהליך יכול לקחת זמן רב.

השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר

    שירותים נוספים

    פינוי דירה ברעננה

    צריכים עזרה בפינוי דירה ברעננה? כדאי שתכירו את "גל הפינויים" חברת פינוי הדירות המובילה בישראל. מעבר לעובדה שהם מעניקים את שירותיהם בכל הארץ, הם גם מקפידים שכל עבודת פינוי תעשה ברגישות ובהכלה כלפי הלקוח. בין אם מדובר בפינוי עבור מעבר דירה,...

    להמשך קריאה +
    קניית תכולת דירה

     הפתרון המושלם לדירה מלאה חלק משירותיה של חברת גל הפינויים - חברת פינוי הדירות המובילה בישראל כוללים קניית תכולת דירה. כך שבעת הקיזוז של שווי התכולה ממחיר הפינוי, ניתן יהיה אף ליהנות מפינוי דירה שיתבצע בחינם. חברתנו בעלת ניסיון של למעלה...

    להמשך קריאה +
    פינוי דירות ירושה מחיר זול - מי יכול לעשות את זה?

    פינוי דירות ירושה הוא אחד מתחומי ההתמחות של חברת גל הפינויים – חברת פינוי הדירות המובילה בישראל. חברתנו הוקמה בשנת 2008 ומאז מעניקה את שירותיה לכל אדם הזקוק להם בכל רחבי הארץ. פינוי דירות ירושה - דברים שכדאי לדעת בנושא דירות אשר מתקבלות...

    להמשך קריאה +

    מתעניינים בשירות פינוי דירה מקצועי?

    השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם

      חברה לשיווק ופרסום